Onze belastinginvullers helpen met het invullen van de belastingaangifte. Dat kan op 2 manieren. Als je wil dat iemand voor je de aangifte verzorgt, kun je vanaf half februari een afspraak maken met één van de 2 belastinginvullers. De belastinginvuller komt dan bij je langs en neemt de benodigde informatie met je door. Van je wordt verwacht dat je alle noodzakelijke documenten beschikbaar hebt, zoals financieel jaaroverzicht van jouw bank(en), jaaropgave van jouw inkomsten (AOW, pensioen), rekening van eventuele betaalde zorgkosten, betalingsbewijzen van giften. Aan de hand van deze gegevens zal jouw aangifte worden ingevuld en met je worden doorgenomen. Na jouw akkoord zal de aangifte worden verstuurd en ontvang je een afdruk van de ingestuurde aangifte. Ook zal de belastinginvuller jouw recht op eventuele zorgtoeslag en huurtoeslag van het afgelopen en lopende jaar controleren. Voor de huurtoeslag is dan ook een specificatie van jouw maandelijkse huur vereist.
Een tweede optie die de belastinginvullers bieden, is hulp aan mensen, die zelf de aangifte invullen. Het kan zijn dat men op een specifiek onderwerp onzeker is en een nadere toelichting wil of specifieke vraag heeft. Stuur dan een mailtje naar Ben of Luc en zij zullen deze vraag proberen te beantwoorden. Eventueel kunnen zij daarbij terugvallen op fiscalisten die namens KBO Brabant de belastinginvullers ondersteunen.
Ben is bereikbaar op telefoonnummer 076-5613759 of email-adres bvdvelden@casema.nl
Luc is bereikbaar op telefoonnummer 076-5659491 of email-adres luctimmer@gmail.com